СЕМ предупреди шоута като на Слави да не агитират за референдума и за кандидат-президентите

Регулаторът припомни, че на всички кандидати трябва да се предоставят равни права

Съветът за електронни медии призова медиите да различават участието в развлекателните предавания на кандидатите за президент и вицепрезидент, както и на представителите на инициативните комитети за референдума, като възможност за предизборна агитация. На всички кандидати трябва да се гарантират равни условия по време на кампанията, припомня регулаторът в съобщение до медиите. СЕМ отчита, че Изборният кодекс и Законът за радиото и телевизията не ограничават участието на кандидатите в развлекателни предавания. Той обаче посочва и европейските практики и стандарти, според които развлекателните жанрове не бива да се използват в полза на когото и да било кандидат.

"Съгласно практиките в Европа по този въпрос подобен подход е възможност за политическо внушение, особено ако "героят" буди симпатии в аудиторията. Така публиката е затруднена да разграничи дали става дума за политическа агитация, политическо позициониране или за обосновано драматургично участие", се казва в съобщението на СЕМ. 

Досега от шоутата в национален ефир единствено това на Слави не спира да облъчва зрителите си с референдума, който беше иницииран от водещия и екипа му. Миналата седмица той регистрира в Централната избирателна комисия инициативния комитет в подкрепа на въпросите от референдума.