Скандал с холивудската реклама на България

Обвиняват киноцентъра в Бояна, че използва името на страната ни за свои цели

Бурни реакции около клипа за реклама на България с някои от най-големите звезди на Холивуд. Социалните мрежи бяха залети от остри коментари „за” и „против” и спорове дали клипът е реклама на България или на киноцентър „Бояна”.

От Киноцентъра признаха, че помолили звездите, които са снимали у нас, да кажат няколко добри думи, както за киноцентъра, така и за страната ни. „От една страна рекламираме студиото, но от друга - казваме на хората за България чрез тези разпознаваеми лица”, коментира продуцентът Лез Уелдън пред Нова ТВ.

Той лично е взел интервютата, включени в клипа. „Аз наистина съм питал всички тези звезди за това какво мислят за България. В общи линии всички казаха, че са изкарали страхотно тук”, обясни той. Министърът на туризма Николина Ангелкова също казва, че това е класическо сътрудничество, в което и двете страни имат взаимен интерес. „Не се чувствам подведена, защото звезди от такъв ранг да говорят за България е положително”, заяви тя.

Критиките във филмовите среди са, че студиото се продава, а собствениците си правят реклама и че от „Ню Бояна” ухажват кабинета, за да получат данъчни облекчения. „Няма никаква истина в това, че искаме да продаваме студиото. Тази година в студиото са заснети 19-20 филма” , подчерта Лез Уелдън и уточни: „Да, ние сме предложили на правителството да направи данъчни облекчения, но това не е от скоро. Такива има в почти всички страни, в които се развива тази индустрия”. Темата с данъците вече се обсъжда в министерството, а рекламата до момента е гледана от над 230 000 души, споделена е над 10 000 души от Facebook страницата на министерството.