Ремонтираната тръба на тунел "Витиня" се задимява при интензивен трафик

Движението в ремонтираната тръба на Витиня ще остане натоварено и двупосочно, докато приключи ремонтът от другата страна в посока София

© АПИ

© АПИ

Ремонтираната тръба на тунел „Витиня” на АМ „Хемус” се задимява. Според свидетели вентилацията не работи и в дни с натоварен трафик се стига до лоша видимост. Ремонтът на най-дългия тунел у нас струва 22 млн. лв., а най-голямата гордост в проекта е модерната вентилационна система. Само месец след откриването обаче идват и първите сигнали за проблеми. "Когато трафикът е спокоен – всичко е наред", коментира Иван Диков пред БТВ. "Когато в почивни дни колите станат повече, вредните газове се усещат силно, а вентилаторите не работят". По думите му тнелът е бил задимен преди две седмици.

Подобен сигнал стига и до пътната агенция. Оттам посочват, че вентилаторите работят, но се включват автоматично, когато концентрацията на вредни газове надхвърли определено ниво. Само в едната посока през тунела всеки ден минават 10-15 хил. автомобила, а след сигналите – от пътната агенция все пак ще пускат вентилаторите и ръчно.

Движението в ремонтираната тръба на Витиня ще остане натоварено и двупосочно, докато приключи ремонтът от другата страна в посока София. По график това трябва да се случи преди зимата.