Главният мюфтия снабдявал ислямистите с пари от Саудитска арабия

Навлизането на салафитите е истина, която никой от мюсюлманската общност не иска да признае на глас

  ОМАР ХАЛИФ

В окръжна прокуратура гр. Пазарджик са повдигнати обвинения на 13 български граждани за участие и дейност в полза на незаконна организация поставила си за цел извършване на престъпления по чл. 108, 109 и 164 от Наказателния кодекс. Проповядваната от тях антидемократична идеология е базирана на т.нар. „салафитско-уахабитско” направление в исляма, явяващо се пропагандна база на съвременния „войнстващ джихадизъм”. Любопитното по това дело, което стартира миналата седмица в Пазарджик е, че въпреки опитите на ДПС и Главното мюфтийство, подкрепени от активисти на ГЕРБ то да се гледа или „потули” от Софийска градска прокуратура и СГС, това не се случва. Прокурор Попова от Пазарджишката окръжна прокуратура отстоява на натиска и провежда всички процесуално следствени действия, които довеждат до обвинителен акт, до международна експертиза и до старта на съдебен процес, който тази седмица ще бъде подновен.

Кои са обвиняемите

 Саид Мутлу от гр. Сърница, лидер на организацията. При проведеното в дома му претърсване и изземване са открити 3000 лв., 5 795 евро и 407 реала (саудитски). Абдулах Салих от с. Кандови, обл. Пазарджик, е другият съратник. Той е районен мюфтия на областта,  а чрез позицията си е прикривал останалите членове като им е давал разрешение да водят пропагандна дейност, от името на мюсюлманското изповедание. Ахмед Муса Ахмед от гр. Пазарджик е също в групата. Той е осъден през 2005 г. по чл.162 от НК за проповядване на идеите на екстремистката ислямска организация „Държава на Халифата” известна още като Съюз „Каплан” - забранен във ФРГ и Турция. Неджми Дъбов от с. Борие, смолянско, е районен мюфтия на областта; чрез позицията си е прикривал останалите членове като им е давал разрешение да водят пропагандна дейност. Съпричастни към действията му са Байрям Ушев от Мадан и Хайри Шерифов от  Рудозем.

Дъбов, Ушев и Шерифов са членове на местния Районен мюсюлмански съвет и по този начин оказват голямо, включително и административно влияние върху общността. Много показателен пример за негативното им въздействие е решението на този съвет, узаконено чрез нарочна заповед на Районния мюфтия Дъбов, с която се забраняват погребенията на лица с български имена, в ковчег, с дрехи и цветя. Манипулирайки изцяло догматични постулати, членовете на духовния орган целенасочено дискриминират една голяма част от българските мюсюлмани, чиито  духовни вярвания са запазили традиции и бит, характерен за българската етническа общност. Провокативността на тази разпоредба е лесно разкриваема с оглед не прилагането `и спрямо лица с турски традиционни имена, нямащи никаква връзка с ислямската традиция и правов ред. Не случайно стриктното прилагане на тази заповед се осъществява основно в юрисдикцията на Районно мюфтийство– Смолян, където през последните няколко години това предизвика социално напрежение и дори открити протести на местните мюсюлмани .На лице е реален опит за разделение на обществото по етно-религиозен признак.

 Ахмед Абдурахманов от с. Плетена, Иззет Джалев от с. Кочан, .Мохамед Камбер от с. Лъжница,  Юсуф Горелски, от с. Горно Краище, Найме Горелска (съпруга на Юсуф), са също сред обвиняемите.  Семейство Горелски пък са отговаряли за наемането и стопанисването и финансирането на студентски квартири в Благоевград. Там безплатно са били настанявани студентки в светски вузове в Благоевград, които срещу това са имали задължението да посещават религиозни лекции, водени в тези квартири от активисти на групата. С пари от „Ал Уакф” Горелски са заплатили и курс-магистърска програма на някои от момичетата, посещаващи лекциите. При извършените на 06 октомври, 2010 г. процесуално-следствени действия в дома им са открити около 80 хил. лева с недоказан от тях произход. Горелски като учител в местната гимназия е в основата на зародилия се наскоро конфликт между ученичката от същото училище Сайде Мехмед и ръководството на школото. Казусът касае публично демонстрирано от Сайде желание да посещава занятията със забрадка, което е забранено от директора на гимназията, който също е  мюсюлманин като нарушение на вътрешния ред. Случаят се разглежда от Комисията по дискриминация. Съвсем наскоро Сайде и майка `и отказват да сменят личните си документи за самоличност с мотива, че не искат да открият ушите си за снимката на личната карта и международния паспорт, каквото е изискването на закона. Същевременно съпрузите са последователно активни дейци на ДПС и на ГЕРБ, като за последната им партийна работа са получили влиятелно ходатайство да бъдат извадени от списъка на обвиняемите.

Сред подсъдимите по делото в Пазарджик е и Али Хайраддин, от с.Аврамово, област Благоевград. Той е съден за разпространение на джихадистки идеи чрез интернет от името на ръководения от него “Съюз на мюсюлманите в България”, чийто офис се намира в София. В официален отчетен документ на „Ал Уакф” Хайраддин е посочен като ръководител на отдел за работа с “конвертити” - лица новприели исляма. Според анализи на експерти в тази област,

ново приелите исляма като цяло се радикализират бързо,

поради факта, че  в голям процент са ниско образовани, психически лабилни, нереализирани в обществото хора, търсещи „спасение" в религията. Така той целенасочено работи за създаване на затворени групи от крайни, безкритични и лесно манипулируеми последователи на  фундаменталистката доктрина. Като бивш районен мюфтия на София срещу Али Хайредин има повдигнато обвинение и започнат процес с подобни обвинения, но съдът в столицата не намира достатъчно доказателства и прекратява делото. Духовникът не е оправдан, а СГП замита случая по подобаващ начин и под диктовката на „мъжката” секретарка на Ахмед Доган –  покойният Ахмед Емин. Емин и Али Хайредин са стари авери по продажбата на компенсаторните инструменти, собственост на районното мюфтийство на баснословната цена от 1.20 лв., а съвместна им бизнес реализация от тази операция е в размер на 1 200 000 лв.

 Али Ходжа от с. Аврамово, област Благоевград е също в отбора на обвиняемите. Той е председател на ислямската фондация "Вяра”, срещу която са водени дела и е с отнети права. Фондацията е забранена и закрита.

В хода на разследването са иззети отчети на арабски език, за дейността на българския клон през периода 2008-2010 г.  От тях става ясно, че са им били предоставени общо около 400 000 евро. Същите документи сочат, че парите са били разпределяни между членовете на групата според позицията, която заемат като „заплатите” варират от 250 до 1000 евро на месец.

Разследващите установяват, че членове на нелегалната структура периодично са участвали в международни семинари, организирани от саудитските ментори и спонсори - „шейхове”, провеждани в  Истанбул, Турция. От домовете им са иззети специални дипломи на арабски език, удостоверяващи участието им във визираните мероприятия. Вниманието на разследващите било привлечено  и от засечени в тази връзка контакти на обвиняемите с „интересни” лица от Балканския регион - Македония, Косово, БиХ. За част от тях е известно, че са свързани с паравоенните конфликти в региона и по-конкретно с т. нар. „муджахидински” формирования, участвали в тях. : радикалните имами  Бекир Халими и Рамадан Рамадани и връзките им с бригадата „Абу Бекир Садик” и шефа и Екрем Авдиу (Македония, Косов), салафитската комуна в Горна Маоча (БиХ). 56 международни експертизи са сравнявали текстовете на салафитските автори с тези вмъкнати в проповедите на обвиняемите от прокуратурата в Пазарджик и произнесени пред мюсюлманската общност в т.н. беседи и лекции.

В хода на следствието са разпитани над 150 свидетели, част от които членове на неформалната група. Потвърдени са издигнатите от държавното обвинение версии за образуване и функциониране на нелегална антиконституционна организация, поставила си за цел проповядване на антидемократична идеология и религиозна омраза. С оглед специфичния характер на изпълнителните деяния по посочените престъпни състави са изготвени комплексни тюркологични, арабистки, богословски, социологически и лексикологични експертизи върху информацията от иззетите писмени и електронни носители. Чрез тях безспорно е доказана връзката между извършваната от групата пропагандна и проповедническа дейност и използваната идейно-идеологическа база. 

Основните изводи от експертизите сочат,че иззетата религиозна литература обосновано може да бъде определена като уахабитско-салафитска, като в арабски оригинал или преводни текстове ясно са различими следните

специфични за радикалното течение елементи:

  Стриктно прилагане на ат таухид, единобожието, монотеизма. Салафитите считат, че монотеизмът е съществувал в най-оригиналната и чистата си форма в зората на исляма, а по-късно са му били привнесени вредни бида'а (ереси). Така мюсюлманите са изпаднали в състояние на ширк, политеизъм, който трябва да бъде преодолян.

Джихадът има статута на фарида кифая (задължение), наложено върху всички членове на религиозната общност. На теоретично ниво салафитите разглеждат джихад на две нива: голям джихад - на вътрешната борба за пречистване на душата и малък джихад - на защита от външни врагове. Паралелно с това салафитите възприемат джихада като средство за разпространение на исляма с цел създаването на идеално алтернативно общество,   освободено   от   западното   културно   влияние   и  контрол. Споделяйки този възглед, много салафити лесно се вливат в редовете на радикалния ислямизъм, създавайки неосалафистки групи. Такъв е случаят с Ал Кайда.

Други съществени веществени доказателства са установени на специално обработени и разпространявани чрез интернет електронни носители, съдържащи пропагандни аудио и видео послания. Много характерни за „джихадисткия салафизъм” са т.нар. „нашиди”- религиозни химни. Често срещан в доказателствата е такъв химн, който започва с прославата на Джихада, именно в качеството му на свещена война. Предговорът към самия „нашид” гласи:

„Без него не ще се утвърди доктрината,

Без него не ще намалее егоизмът,

Без него не се гради никоя постройка,

Сладък и могъщ е пътят му,

По който ще се преместим в Рая,

Като зора, огряваща нощния мрак,

Като знаме, което ще върне на „уммата” (ислямската общност)  полагащото и се място,

Той ще заличи грижите и,

И ще пренесе човека от теснотата на тукашния свят,

Към просторите на тукашния и отвъдния…

 Това е Джихадът!”

  Самите химни са обработени така, че да предизвикват силни емоции у възприемащите ги като най-често са монтирани върху видеоматериали отразяващи несправедливо насилие върху мюсюлмани. Обикновено се експлоатират конфликтите в Палестина, Ирак, Чечня, БиХ и т.н.

  Салафитите отхвърлят съществуването на ал кауанин ат уадаия - положителните закони, които се създават от съвременните законодателни органи.

  Салафитите отхвърлят всички светски идеологии - либерализъм, социализъм, национализъм, комунизъм и т.н., тъй като са плод на светската мисъл. Тази омраза е съчетана с антиуестърнизъм, антисемитизъм, християнофобия, антиамериканизъм и антиориентализъм.

  Сред обмивняемите по делото са открити и множество специални пропагандни материали на тази тематика. Те мотивират младите джихадисти да са

безчувствени към болката на неверниците,

хладнокръвно да се отнасят към тяхната гибел и да не се забравят мъчениците на исляма загинали в световния Джихад.

             Салафитите отхвърлят европейското разбиране за цивилизация.

Настоящият главен мюфтия Мустафа Хаджи в това число и медиите, до които има  достъп и влияние  се опитват да предрешат изхода от процеса преди той да е приключил. Опитват се да настроят обществеността и подчинените им имами да подписват и делегират някаква подкрепа на вече получили обвинителни актове и привлечени като обвиняеми лица, опитва се да въвлече конкретната вина на тези хора в антиислямска риторика и конкретна ислямофобия. Съдът е този, който ще облече в присъда или ще оневини подсъдимите по делото. Оправдание  няма да произнесат, нито  поръчковите медии, нито политиците на ДПС, нито публичния шантаж оказван от Мустафа Хаджи чрез директен рекет на правителството и съдебната система, в частност и на цялото общество. Осведомени източници твърдят, че той е мотивиран за тези си действия и има за какво да се притеснява. Уличен е, че е един от хората, който лично са носили пари на ръка на Сайт Мутлу от Саудитска Арабия. Главното мюфтийство е въвлечено в спиралата на противопоставянето, на напрежението и общия процес на сегрегация на мюсюлманите от българското общество. То става залог на принадлежността на Мустафа Хаджи към протежираната от Хилари Клинтн организация на „Мюсюлмански братя” , която вместо демокрация след арабската пролет въвежда шериатското разбиране за ислямска  световна нация изцяло противопоставена на демокрацията. Истината, която никой не иска да произнесе на глас, е  че Америка на Барак Обама се провали в опита да наложи демокрация на мюсюлманите, чрез воини на  шериата.