Адвокат на "Юлен" разкри защо чак сега става ясно, че Марк Жирардели е мажоритарен собственик

Западната култура не предполага човек да се афишира, но тук манталитетът е по-различен, заяви адв. Петър Петров

Марк Жирардели

Марк Жирардели

Ако държавата не се ангажира с окончателното решение на споровете около ски зона Банско, фактът, че Марк Жирардели е мажоритарен собственик на най-известния ни зимен курорт, няма да има никакво значение. Това заяви пред БНР Петър Петров, адвокат на дружеството-концесионер и член на Управителния съвет на компанията. 

Припомняме, че Марк Жирардели притежава 100% от собствеността на компанията "Такс сървисиз лимитед", която е мажоритарен собственик на "Юлен" АД. Процедурата по прехвърлянето на собствеността е продължала 4 години, каза адв. Петров и обясни защо чак сега става ясно, че Жирардели е мажоритарен собственик на "Юлен"  АД.

"Западната култура не предполага човек да се афишира като собственик. Дори за някои западни общества това е въпрос на много ниска култура - някой да парадира, че е собственик на нещо. Но тук той осъзна, че нещата са обърнати, че нашият манталитет е малко по-различен. и видя, че може би не е формален, но е някакъв чисто, как да кажа, психологически проблем пред развитието на ски-зоната и реши да извърви тази стъпка и да се оповести", посочи адвокатът.

Инициативата за срещата с тримата министри в понеделник е била на Жирардели, каза защитникът.

"Реално той инициира тази среща. А и тя беше част от вече планираните кръгове от срещи във връзка с преговорите по концесионния договор, така че двете неща съвпаднаха", добави адв. Петров. Той изтъкна и факта, че всичко изградено в ски зоната и самият бранд "Банско" е държавна собственост, а концесията приключва след 13 години. 

На въпрос има ли шанс да се реши десетгодишната драма, юристът обясни: "Рано или късно ние ще трябва да направим нещо. Радваме се, че това го осъзнава и държавата, защото без реални стъпки в определена посока развитието се спира. А ние нямаме кой знае колко продукти, които бихме могли да промотираме в международен план."