"Сексуалното посегателство" на Кобрата - пиар трик за US рейтинг?

Името на Кубрат Пулев влезе в повече заглавия заради скандала с целувката отколкото за мача му с Дину

Кубрат Пулев привлече много повече внимание с това, което направи след като победи Богдан Дину, отколкото с това, което направи по време на боя им в тежка категория в събота вечер. Констатацията е на Кийт Айдек в специализирания сайт за бокс boxingscene.com., цитиран от Канал3.

А признанието на врял и кипял в боксовия бизнес репортер подсказва, че набралият страшна сила в Щатите скандал с т. нар. "сексуално посегателство" на Кубрат над репортерката Джени Равало, може би е пиар разработка за вдигане на рейтинга.

Която би била от полза за всички: на Кубрат за следващия му двубой в САЩ, на фирмата от Лас Вегас Top Rank, която организира мачовете му, на новия и сравнително малко известен уебсайт Lad Vegas Sports Daily на "възмутената" и наета точно от Top Rank за мача репортерка Джени Равало. И на ангажираната специално за казуса прочута адвокатка Глория Олред, специализирана в скандалите дела за сексуално посегателство и заклета радетелка за правата на жените.

Америка е царството на умелия пиар - като се започне от политиката и се стигне до спорта, и в частност бокса и другите бойни спортове, където предварително режисираните "скандали" отдавна са неизменна част от шоуто. Публиката е свикнала със страшните и кървави закани между съперниците преди мач, които преминават често в мелета на официалното претегляне на бойците.

В последния бой на Конър Макгрегър в UFC с кавказеца Хабиб Нурмагомедов шоуто продължи и след мача, когато руснакът скочи да бие някакви фенове в публиката, а хора от антуража му нанесоха удари на загубилия ирландец.

В случая с Кобрата и Джени очевидно се разиграва сценка от типа "Красавицата и Звяра", стартирала мащабно във всички медии със снимката и клипа на стръвната целувка на "балканския субект". В действието следват задължителните порицания за поведението на Кубрат от англоезичните пуритани - в американските и английските медии, замразяването на боксовия му лиценз в Калифорния (Кобрата и без това няма да се бие поне 4 месеца) и привикването му да дава обяснения пред спортната комисия на щата на 14 май.

Подробностите и последователността на евентуалните следващи епизоди зависят от въображението на сценаристите, защото този скандал трябва да осигури на Кобрата много по-голяма известност в Щатите за следващия му мач. 

Цифрите, посочени от Кийт Айдек в boxingscene.com, налагат това, защото са заложени много пари: средният рейтинг от Nielsen Media Research на мача Пулев - Дину е 469 000, рекордно нисък за боксово шоу на Top Rank в праймтайма на спортния канал на Америка ESPN (предишният най-нисък бе 488 000 от март миналата година).

Затова и медийната машина бе задействана моментално и вече дава впечатляващи резултати - целувката на Кобрата бе заглавие дори в CNN, в портала за холивудски знаменитости TMZ, във всички английски издания, без да броим спортните вестници и сайтове, и бурята в социалните мрежи. 

Доста от тях не обърнаха същото внимание на самия мач на Пулев, в който той с отворена аркада три пъти свали на пода Дину.