Министър Сталийски уволни 43 пилоти, кой има кураж да отреже „дългата ръка“ на въздушния ас от Славяново

Калпавата работа на съветските майстори направи нашите летци „неуверени”, налегна ги „психическа умора“

Приземи ги  „психическа умора“

Приземи ги „психическа умора“

 Христо Марков

         Вече трети ден стачкуват българските летци в авиобазата  „Граф Игнатиево”, т.е. според „войните във въздуха” полетите са спрени. Зам. министърът  на отбраната пък Атанас Запрянов отрича, че са спрени полетите, но очевадно стачка има. Льотчиците си стоят на земята, а кой лети един Господ знае. Мотивите за протеста ме изумиха: „Чувстваме се неуверени за извършване на полети, тъй като нямаме достатъчно часове за полети” – така твърдят въздушните асове, на които разчита държавата /Да не дава Бог!/.  Засега само се носело дежурството по Air Policing, в което ще участват и италиански изтребители.
         Журналистите хукнаха към авиобазата, защото не се случва всеки ден, пък и откъдето и да го погледнеш си е 

парадокс

 стачкуването на въздушните асове. То вече не мога да разбера кой не стачкува в България и по правило първенци в протестите са тези дето би трябвало да не помислят за стачки – тези, които са на сигурната държавна копанка – полицаи и военни.  Това е някаква нова, европейска мода. Едно време нямаше такива протести в държавните структури, особено при полицията и армията, а сега най-многобройни синдикати има точно там. През 1992 год. някакви пилоти се опитаха да стачкуват срещу Министерството на отбраната, защото не ги пускало да пръскат /за много пари, разбира се/ селскостапански блокове нейде в Близкия изток. Министър беше Александър Сталийски, който веднага подписа за един ден уволнението на 43 от пилотите и протестите спряха моментално. Най-парадоксалното бе,  че всички разпореждания за уволнение бяха потвърдени от съда с ултимативни мотиви. Дълго време полицаи и военни не можеха да помислят за стачки, но влязохме в ЕС и какво подписваха нашите под мъдрото ръководство на Пръмова не знам, но веки ден някой протестира я полицаи/които са си 100%-ви милиционери/, я пожарникари, я военни. Сега 

летците се чувствали „неуверени”

 Много ми е интересно по време на Балканската война Радул Милков, който прави първия в световната авиация боен полет дали се е чувствал по-уверен?! Сигурно е летял на по-сигурни самолети преди 100 години, но такова е разположението в българската армия. Сега колегите на президента Радев се чувстват „неуверени, защото самолетите им били стари и негодни”. Ама нали руската техника бе най-добрата?!
         Между другото на мен ми се струва, че прозира и тук дългата ръка на въздушния ас от Хасковско ген. Румен Радев. Някак си точно в разгара на крамолите за закупуване на нов самолет за въоръжените сили се възпали силно лобито на „Грипените”-те. Нищо не разбирам от самолети, но ми се набива в очи необичайната активност на предишното работна място на ген Радев в с. Граф Игнатиево. Между другото, всред пишещите братя състава на авиобазата стана известен още преди няколко години като 

„вечните недоволни и дежурно протестиращите”

 Защо сега да не включат в могъщото лоби на президента?
         Но става безкрайно любопитно когато научихме причината да протеста. Оказа се, че съветските майстори не са си свършили работата и нашите летци от това станали „неуверени”. От руската компания РСК МиГ са получени десет двигателя за МиГ 29 - шест нови и четири ремонтирани, които са в добро техническо състояние. Ремонтираните двигатели  НЕ МОГАТ  да се използват, защото съпровождащите ги документи са копия, за които все още не е ясно дали отговорят на оригиналите, казаха  шефа на базата ген. Лалов и зам. министър Запрянов. До десет дни  очаквали /но не е сигурно/  руската страна да изпрати уверения, че копията отговарят на оригиналите, т.е. свършили си работата както трябва, но ако не пристигнат нужните документи хептен летците ни ще станат „неуверени”.
В същото време Съветът по отбрана отпусна още 20 млн. лева за покупка на авиационно гориво до края на годината и това гориво ще стигне до октомври 2018 година,  но пък руската страна май не си е свършила работата, а ние сме 

разкешили парите на „майсторите”

 В момента имаме  седем оперативни изтребителя МиГ29. Ако двигателите, получени от Русия, се използват, оперативните самолети ще станат девет или десет, което е достатъчно за тренировки на пилотите,  твърдят авиоспециалистите.
И още странности има в този протест. В началото преди два дни командирът на базата ген. Иван Лалов каза, че не знае за такава акция на подчинените му пилоти. Генералът каза: „Днес времето не е подходящо за полети, затова наистина няма да летят. Има дни, когато времето не ни позволява това.” Но пък специалисти от базата казаха, че дори няма смазочни материали, които са необходими за работата на изтребителите. Доставка от Русия няма, както ги няма и оригиналните протоколи за извършените ремонти. Чака се до десет дни руската страна да изпрати уверения, че копията отговарят на оригиналите и да могат нашите летци да се почувстват „уверени” иначе в противен случай ще продължат да са „неуверени” при носенето на службата.

Изглежда и лобирането за самолетите си е в реда на нещата – всеки иска да бъде осигурен в това, което работи, но очевадно прозират тук интереси към едната страна. И това се случва, когато стана ясно, че бюджетът за миналата година предвижда сериозно увеличение на парите за отбрана, но няма да спрат протестите, защото всеки може да се почувства „неуверен” и да стачкува. А да се спре това трябва едно простичко нещо – ХАРАКТЕР. За съжаление сред политиците има остър дефицит именно на характер, за да се спрат тези безобразия.