„БУК”-ът все пак се оказа руски

Сваленият "Боинг 777” прехвърли Путин от категория "Милошевич" в категория "Кадафи"

Димитър Иванов

Вече е ясно: малайзийският самолет "Боинг 777", изпълняващ полет МН 17 от Амстердам за Куала Лумпур, е бил улучен и свален от руска ракета 9М38-М1 от системата "Бук-М1". Противовъздушната установка "Бук" е докарана незаконно в Украйна и веднага след престъплението е върната обратно в РФ. От загиналите 298 пътници близо 200 са холандски граждани.
Пускът е осъществен от района на гр. Снежное, контролиран тогава от сепаратисти от самопровъзгласилата се Донецка „народна” република (ДНР). Безбройните алтернативни версии, фабрикувани от руското Министерство на отбраната, от Кремъл, от авиационния концерн "Алмаз-Антей" и от други източници бяха обявени за несъстоятелни.
Международното следствие, осъществено под ръководството на холандската Главна прокуратура, представи окончателния си доклад за причините и обстоятелствата около трагедията. В следствената група участват представители на Малайзия, Украйна, Белгия, Холандия и Австралия. Разследващият екип е идентифицирал 100 души руски военнослужещи и наемни сепаратисти. Заподозрените ще трябва да застанат пред Международен съд, подобно на либийските терористи, взривили пътническия Boeing-747 над шотландския град Локърби по заповед на диктатора Моамар Кадафи през 1988 г. 

„Героите”

Международната разследваща група стига до списъчния състав на дивизиони и батареи, до маршрута на машините и до лични данни на командири и войници от 53-та зенитно-ракетна бригада, дислоцирана в Курск. Само от открити източници и главно от социалните мрежи, където руските войници обичат да се хвалят и да поместват снимките си, последователите на Шерлок Холмс извличат точни и неопровержими доказателства.
Фаталният пуск е извършен от установка № 332. Първата цифра означава номера на дивизиона, втората – батареята, а третата – номерa на установката в батареята. Събран е пълен албум със снимки на войници и офицери от подразделението. Лицата на военнослужещите, които не са смятани за заподозрени в извършване на престъплението, са затъмнени. Разследващите специалисти обясняват, че редовите войници и офицери нямат вина за трагедията, тъй като са изпълнявали заповеди. Отговорността за престъпното решение носят старшите командири и началници начело с върховния главнокомандващ Владимир Путин.

Разкрита е и личността на командира на разчет ракетни установки "Бук" от 53-а бригада: старши лейтенант Константин Мишкин, награден с „Георгиевски кръст” четвърта степен за „подвиг или отличие в бойни действия на територията на други държави при опазване или възстановяване на мира и сигурността, за показан образец за храброст, самоотверженост и бойно майстроство”. 
След като Мишкин е идентифициран в социалните мрежи, профилът и данните му изчезват. От което разследващите доброволци стигат до извода, че старши лейтенантът е награден за предислоцирането на зенитната установка в Донецка област на Украйна.

Само факти

1. 16 минути след унищожаването на самолета в интернет се появява тържествуващо-иронично съобщение от самопровъзгласилия се за министър на отбраната на ДНР Стрелков-Гиркин:  "В района на Торез току-що свалихме самолет Ан-26, който се въргаля някъде около мина „Прогрес”. Предупреждавахме да не летите в нашето небе. Ето видео-потвърждение за поредния „птичкопад”. Птичката падна зад наша територия и не засегна жилищния сектор. Няма пострадали мирни хора”. 

buk_rusia.jpg

2. След 40 минути сепаратистите си изясняват каква „птичка” са ударили и изтриват посланието на Гиркин. Но „ръкописите не горят”. Текстът вече е записан в десетки украински и чуждестранни компютри.
3. Към мястото на трагедията се втурват камиони и автокранове, които откарват тела и парчета от самолета към Донецк. В интернет веднага изтича информация за събитието, която също изчезва след броени минути.
4. Сепаратистите не допускат никого до отломките от самолета, като заплашват с оръжие дори представителите на международни организации.
5. Руските СМИ отначало са позовават на някакъв митичен „испански диспечер”, който уж съобщил, че самолетът е свален от украинската авиация. След няколко часа този „факт” е изтрит и забравен.
6. Пусковата установка „Бук” № 222, изстреляла злополучната ракета, спешно се пребазира на руска територия.
7. От интернет веднага са изчистени хвалебствията на някои сепаратистки командири, че са взели като трофеи от украинските войски и използват ракетни установки „Бук”.
8. В информационния поток е пусната „патица” за някакъв "украински Су-25", който въпреки тактико-техническите си характеристики се бил изкачил до 10 000 м височина и там атакувал сваления „Боинг”. Таванът на Су-25 всъщност е до 7 000 м.
9. Моментално в руските медии излизат „спътникови снимки” на „Боинга” с дължина 5 км и на "украински изтребител" вдясно отзад, въпреки че пораженията на „Боинга” са нанесени вляво отпред. Руската пропаганда пуска и снимки на „лазерна атака” срещу пътническия самолет.
10. Кремълските медийни агитатори с пяна на уста крещят „Нямате доказателства!”, като използват фразеологията и похватите на криминални престъпници, заловени малко след напускане на местопрестъплението.
През 2015 г. Австралия, Белгия, Малайзия, Холандия и Украйна внесоха предложение в Съвета за сигурност да бъде учреден международен съд за гибелта на пътническия малайзийски самолет “Боинг 777″. Руската федерация отказа да се присъедини към инициативата. Защо ли? “Знает кошка чье сало съела”, казва руска пословица. Или “Гузен негонен бяга”.
В доклада на руската авиационна корпорация “Алмаз-Антей”, производител на ракетите “Бук”, голословно се твърди, че ракетата, унищожила самолета, била украинска. Още по-идиотска е тезата на Следствения комитет на Русия (СКР) и на Генералния щаб: украински самолет Су-25 бил поразил боинга. Въпреки категоричните становища на специалисти начело с главния конструктор на компанията “Сухой” Бабак, че таванът на прехващача Су-25 е до 7 000 м, а боингът е летял на 10 000 м.
Но съветските другари не се паникьосват. Спешно е наредено на когото трябва и в руския вариант на “Уикипедия” (“Википедия”) тактико-техническите данни на Су-25 са… фалшифицирани. Само там пише, че “таванът на Су-25 е до 9 000 м”. Демек, ако малко се понапъне, самальотът би могъл да стреля и на височина до 10 000 м. Това и Гьобелс не би го измислил.

Горките руски генерали съвсем забравят, че на 21 юли 2014 г. храбрият началник на Главно оперативно управление в Генералния щаб на Руската армия генерал-лейтенант Андрей Картаполов категорично твърдеше, че зад малайзийския пътнически самолет бил заснет украински щурмовак Су-25, който най-вероятно бил поразил „Боинга”. Генералът се кълнеше, че кадрите били заснети от центъра за видеонаблюдение в Ростов.
Но през юли 2017 г. експертно-журналистическата група Bellingcat  доказа, че руското МО е пуснало в медиите 

фалшифицирани спътникови снимки на катастрофата

 "Анализът показва ясно и недвусмислено, че сателитните снимки не само са с фалшива дата, но и са обработвани дигитално", пишат в доклада си специалистите. Върху реалните изображения са били добавяни зенитно-ракетни комплекси „Бук” (за да минат за украински) и сиво-бели облачета. Почти като истински. 

После руските лъжльовци получиха заповед да пищят в социалните мрежи, че „Украйна трябвало за затвори въздушното си пространство, след като на територията й се водели бойни действия”. Европейски експерти обориха лъжльовците, че при спазване на правилата на ИКАО никоя държава не е длъжна да затваря въздушното си пространство, след като е станала обект на агресия. 
В цялата четиригодишна сага около убийството на 298 човешки същества още веднъж лъсна истинската същност на чекисткия режим, изграден от Вл. Путин и съмишлениците му. Наследниците на Феликс Дзержински, рицарите с „хладен ум, чисти ръце и горещо сърце” не могат иначе. С каквото и да се захванат, накрая винаги стигат до лъжи, убийства на невинни люде, до манипулации и наглост във вселенски мащаби.