В Павел баня бе организиран парад на трабантите от членовете на националния фен клуб на култовия автомобил, с който отбелязоха 60-ия рожден ден на модела, съобщи Би Ти Ви. Съвсем в духа на социализма, през 1957 година, точно на 7 ноември, на пазара е пуснат първият трабант. Повече от половин век този автомобил е неумираща любов за много хора.
Такъв е, например, Тончо Желязков от Стара Загора. Кара „Траби” от 1970 г., като за десетина години изоставя марката, но в края на миналия век става колекционер. Днес е горд собствнеик на 8 трабанда. „Бижуто” сред тях е лимузина, направена от общо 3 коли.
Трабантът не е мощна, но пък е икономична кола, казва чичо Тончо. „Германците са го мислели да е функционален и да е масов автомобил - той е 24 конски сили, 600 кубика е, двуцилиндров, двутактов, с въздушно охлаждане. Няма трабант, който да е прегрял”.
Поддръжката на возилото не е сложна и не е много скъпа, изтъква още предимства на марката колекционерът. С усмивка разбива мита, че колата е направена от картон - купето е от термореактивна пластмаса, наречена дуропласт. Състои се от смола и текстилни нишки. А покрай митовете, идва ред и на любимия виц за трабанта.
Най-малко сто човека в България все още притежават трабант, като 50 от тях са в Павел баня с колите си.
Трабантът е страст и в семейството на Ивайло Антонов от Велико Търново, където всички имат кола от тази марка. Дори и дъщеря му.
А самият Ивайло кандидатства за Рекордите на Гинес с най-голямата колекция трабанти в света – притежава 75 трабанта, като всичките палят и вървят.
Припомняме, че преди много години бившият външен министър Соломон Паси стана "първото рекламно лице" на култовата марка, който с гордост показваше на обществени места своя личен трабант.