Кои са били градовете с най-мръсен въздух през отоплителния сезон

Видин е бил градът с най-мръсен въздух у нас по време на отоплителния сезон. Това показват измерванията на гражданското сдружение "AirBG" за зимния период от септември до април, съобщи Нова телевизия.
 
Според Световната здравна организация дните с мръсен въздух не трябва да превишават 35 годишно. От общо 160 дни отоплителен сезон обаче цели 91 са били с повишение на фините прахови частици във Видин. На второ място в класацията е Русе, следван от Пловдив.

Как ще ограничават трафика при мръсен въздух?
 
Може би изненадващо, но столицата не е в топ 3, а в средата на класацията с 41 дни с лошо качество на въздуха. Според експерти причината е в благоприятния климат тази зима.
 
Градовете с най-добри показатели са Бургас и Стара Загора.
 
Жертви на мръсния въздух в световен мащаб стават 7 милиона годишно. Според наши лекари лошият въздух допринася за смъртта на над 14 000 души годишно в България. като най-честите причина за смъртността са сърдечните заболявания, пневмониите и инсултите. Медиците предлагат мерките за борба да започват още от университетите.

Процедурни пречки бавят делото за чистотата на въздуха на София
 
„Една от каузите, които съм предприел, е да уведомя всички ректори на медицински университети в България, че трябва да се включат в програмата за обучение на медиците - проблемът с въздушното замърсяване”, обясни д-р Александър Симидчиев от Сдружение „Въздух за здраве“.
Мис Тигрова си хвана гадже, нарича го принц! Вижте какви снимки му праща!
vbox7.com

 

 
От общината в града с най-мръсен въздух - Видин, признават, че печките са причината за замърсяване на въздуха през зимата с 5 пъти над нормите. Местните власти вече са изготвили проект за пречистване на атмосферния въздух на стойност над 12 милиона лева, който чака одобрение.

В кои квартали в София е най-мръсен въздухът?
 
В столицата основният замърсител на въздуха за отминалата година остава трафикът. На 1000 души се падат близо 700 автомобила, като в повече от половината от тях се вози само по един човек.

„Основните мерки трябва да бъдат в посока увеличаване на честотите на движение на градския транспорт, увеличаване на скоростта чрез бус ленти и трамвайни коридори и ремонт на спирките, така че те да бъдат адекватно укритие от атмосферните влияния”, заяви Борис Бонев от неправителствената организация „Спаси София“.