КЗП с виртуални приемни в зимните курорти

Димитър Маргаритов

Димитър Маргаритов

"Комисията за защита на потребителите обмисля възможността да бъдат създадени изнесени или виртуални приемни, които приличат на телефонни кабинки, в зимните ни курорти. Така ще бъде дадена още една възможност на туристите за подаване на сигнали за нередности", съобщи пред ТВ Европа председателят на Комисията Димитър Маргаритов.

"Към средата на декември, когато хората масово пристигат на почивка, това може да бъде на тяхно разположение и би било добре. Оставаме на разположение обаче и чрез нашия сайт, също така пригоден за работа и със смартфон и на този сайт би могло да се подават електронно жалби", каза още той.

Ще се проверяват и други обекти в курортите като магазини и заведения, защото все повече хора почиват в апартаменти и пазаруват в съответното населено място. Ще се правят и акции с други институции.

"Съвместно с колегите от други институции, да речем от Комисията по метрология и технически надзор, трябва да се направят предварително проверки на съоръженията в зимните курорти, както от гледна точка на тяхната техническа изправност, така и от гледна точка на правото на информация на потребителите, на обявяването на цените, които вече трябва да са известни към началото на следващия месец и съответно в началото на активния зимен сезон", заяви Маргаритов.

"Не вярвайте на подозрително евтини оферти за почивки. По-добре е да се направи сериозна проверка, отколкото в последствие да се окажем излъгани и разочаровани, допълни той. Все повече хора се оплакват от непоискани услуги или необявени предварително условия в договорите, които променят цената на избраната от тях стока или услуга, отчитат от Комисията. В същото време намалява броят на търговците, които са били санкционирани, което означава, че повечето от тях започват да се съобразяват с правилата", коментира той.