От 1 август започва строежът на метрото до "Хладилника"

Строителството започва с пари на общината. Държавата отказа да отпусне средства и Общинският съвет одобри 10 млн. лева

От 1 август започва строителството на метростанция до ул. "Сребърна" в столичния квартал "Лозенец", известен още като "Хладилника", съобщи днес кметът на София Йорданка Фандъкова, която инспектира изграждането на спирката до летище "София". По план строителството ще продължи 22 месеца - до 1 юни 2016 г.

Станцията, която ще се казва "Витоша", е продължение на втория метродиаметър и ще бъде с дължина от 1.3 км. Спирката ще има изходи към кръстовищата на бул. "Черни връх" и ул. "Хенрих Ибсен" и на ул. "Сребърна" и ул. "Филип Кутев".

Проектът е включен в оперативна програма "Транспорт" за програмния период 2014-2020 г., но тъй като още не е подписано споразумението между България и Европейската комисия, строителството започва с пари на общината. Държавата отказа да отпусне средства и общинският съвет одобри 10 млн. лева. Общата стойност на проекта е 16.7 млн. лева.

Очакванията на местната управа са броят на пътниците да се увеличи с 28 хиляди дневно. В момента ежедневно метрото използват между 300 и 330 хил. души.

С още 90 хил. души ще нараснат пътуващите, когато тръгнат и двете разширения на метрото до летище "София" и до Бизнес парка в "Младост". "В момента дейностите са извършени на 80%", посочи Йорданка Фандъкова и допълни, че разширенията на първия метродиаметър ще са готови през април 2015 г.

Линията ще свърже централните жп- и автогара с летището, като от центъра до аерогарата ще се стига за 17-18 минути. През влак движението от станция "Младост 1" ще бъде до аерогарата и до Бизнес парка.

Общата стойност на двете разширения е 119 млн. лева и се осъществяват по оперативна програма "Транспорт" (2007-2013 г.), Европейския фонд за регионално развитие и местно съфинансиране.
Шефът на "Метрополитен" инж. Стоян Братоев изрази надежда, че в средата на следващата година ще започне строителството и на третия метродиаметър. Дължината ще бъде е 16.5 км с 19 метростанции. Очакванията са пътниците да нараснат с 162 хил. дневно, като близо половината от хората, които ползват градски транспорт, вероятно ще предпочетат подземната железница.

Първият етап ще бъде дълъг 7 км със 7 метростанции. Вторият етап е от кв. "Красно село" - жк "Овча купел" - Околовръстно шосе и жп линия София - Перник, третият етап включва бул. "Ботевградско шосе" - бул. "Вл. Вазов".