Лошата инфраструктура е причината за дерайлирането на влака край Калояновец

Това твърди експертът по безопасност Иван Балталийски

„Устройството, което отделя коловозите в района на жп гара Калояновец,където наскоро дерайлира влак, е старо, независимо, че участъкът е изцяло ремонтиран”, написа dariknews.bg, позовавайки се на експерта по безопасност Иван Балталийски.

На вчерашната среща с ръководството на БДЖ локомотивни машинисти споделиха, че техният колега е управлявал злополучния влак край Калояновец със скорост 100 км/ч. Но това станало след като получил светлинен сигнал за позволение да се движи с тази скорост. „След 250-300 м обаче светнал сигнал, според който той трябвало рязко да намали до 40 км/ч заради устройството, отделящо коловозите”, обясни Балталийски. По думите му има разминаване в системата за безопасност. Устройствата, които подават сигнала на машиниста с каква скорост може да се движи в отделните участъци, са поставени на жп линиите, а приемащите сигнала - в самите локомотивни мотриси. Проблемът според експерта е, че две различни фирми произвеждат споменатите устройства. „Не може една фирма да прави тези уреди, които са по пътя, а друга - тези, които са в машината, защото когато единият не се сработи с другия, фирмите започват да си прехвърлят отговорността”, категоричен е Балталийски.
Жп синдикатите се обединяват около тезата, че лошата инфраструктура, а не човешкият фактор е причината за дерайлирането на влака край гара Калояновец.
На косъм от катастрофа се е разминала друга жп композиция заради зле поддържаната инфраструктура. Броени дни след катастрофата край Калояновец влак преминал край Маноле при неизправна сигнална лампа. До тежък инцидент не се стигнало благодарение на професионализма на машиниста.