Звезди представиха техно мода на „Метрополитън”

Една от атракциите беше Бионсе със своята латексова рокля

Червеният килим за годишния бал в "Метрополитън" беше озарен от блясъка на тоалети в сребристо и металик, вдъхновени от новите технологии, предаде БТА. Годишната гала в полза на Института за костюма към Музея на изкуствата "Метрополитън" отразяваше тазгодишната тема на изложбата "Ръката срещу машината: Модата в технологичната ера". 

Експозицията, която се открива в четвъртък, проследява връзката между човешката ръка и машината в създаването на мода. Както обикновено, на събитието присъстваха звезди от света на киното, музиката, телевизията, спорта и, разбира се, модата. Сред знаменитостите, които по традиция се открояват на червения килим, отново беше Бионсе.Суперзвездата, в отсъствието на съпруга си Джей Зи, беше заложила на прилепнала по тялото латексова рокля с бухнали ръкави в прасковен цвят, творение на "Живанши".

Погледите на наблюдателите прикова и ексцентричната звезда Лейди Гага. Певицата премина по червения килим върху лилави обувки на изключително високи платформи, с мрежест чорапогащник и със сребристо боди на "Версаче", гарнирано с късо яке в същия нюанс.

Певицата Кейти Пери, която подобно на Лейди Гага не се свени да демонстрира екстравагантност на светски изяви, беше избрала черна рокля с дълъг шлейф на "Прада", изобилно осеяна със златисти орнаменти. На колана й висеше творение на старата школа - дигитален любимец Тамагочи. Прическата на Пери беше в стил пчелен кошер в черен цвят. Също лишена от свенливост,

Кралицата на попа Мадона изложи на показ задни части и бюст, покрити единствено от дантела, в черен тоалет на "Живанши". Рапърката Ники Минаж щедро демонстрира плът изпод прозрачна черна рокля на дизайнера Джеръми Скот, украсена с изкуствени диаманти и каиши. Скот придружаваше изпълнителката, облечен изцяло в черно, с "либерална доза" блясък по костюма.

Отвеждайки темата на изложбата на ново ниво, манекенката Каролина Куркова разходи по червения килим "когнитивна рокля" - плод на партньорство между "Маркеса" и Ай Би Ем. Творението от тюл в пепеляво син цвят беше декорирано със 150 поставени на ръка светоизлъчващи диода.

Актрисата Клеър Дейнс буквално освети събитието с високотехнологична рокля от органза в стил Пепеляшка с вплетени фиброоптични влакна, сътворена от Зак Поузън. Модната доайенка и влиятелна редакторка на сп. "Вог" Ана Уинтур, която за 18-и път организира проявата, премина първа по червения килим с прилепнала по тялото бяла рокля на "Шанел" с футуристични орнаменти.

Футуристичен вид демонстрира и носителката на "Оскар" Алисия Викандер в дръзка разноцветна къса рокля на "Луи Вюитон". Певицата Тейлър Суифт, една от водещите на бала, беше избрала къса рокля в сребрист цвят с пайети, допълнена от черни дантелени сандали в гладиаторски стил. В прилепнала по тялото дълга рокля на "Балмен" в цвят сребрист металик се появ и Синди Крофорд.

Рокля в сребристо на "Балмен" беше избрала и риалити звездата Ким КардашиянМеждувременно Андрю Болтън, куратор на модните изложби в музея "Метрополитън", цитиран от Асошиейтед прес, заяви, че от десетилетия хората гледат на модата през "напукана призма". "Години наред приемаме, че изработените на ръка дрехи са по-добри, по-изчистени, по-луксозни, сътворени с по-голяма фантазия. Същевременно смятаме, че машинно изработените облекла са по-нисши, дори посредствени. Били сме в грешка", казва Андрю Болтън.

Целта на изложбата "Ръката срещу машината: Модата в технологичната ера" е да докаже, че машините играят също толкова важна роля, колкото хората, в създаването на минала, настояща и бъдеща мода. "За мен няма значение дали добрият дизайнер създава творението си на ръка или с машина. Важен е крайният резултат и ефектът от него. Понякога с машина се постигат по-добри резултати, отколкото на ръка. Целта на тази изложба е да разбие митовете", споделя Браун. Кураторът представи новата изложба пред медиите часове преди традиционния бал в "Метрополитън", който събира милиони за музея.

Хората, които не са достатъчно известни, за да получат покана за галата, ще могат да разгледат изложбата след откриването й на 5 май. Първото, което посетителите ще видят, е изумителната сватбена рокля, създадена от Карл Лагерфелд за "Шанел" през 2014 г. - безупречно съчетание между ръчна и машинна изработка. Андрю Болтън допълва, че се е вдъхновил за изложбата, покриваща модата от края на 19-и век до наши дни, когато е правил проучване за прочутата рокля "Мондриан", създадена от Ив-Сен Лоран през 1965 г. и отразяваща линейния стил на холандския художник. Кураторът и сътрудниците му с изненада са установили, че роклята почти изцяло е машинно творение.