Гола революция: Плейбой облича зайчетата си

Хефнър налага мярката заради масовото разпространение на порно в интернет

89-годишният основател и главен редактор на легендарното списание "Плайбой" Хю Хефнър се е съгласил да спре публикуването на разголени снимки на своите момичета. Според "Ню Йорк таймс" предложението дошло от Кори Джоунс, водещ редактор за съдържанието на Playboy Enterprises, Inc. Информацията на изданието идва от Скот Фландърс, който е главен изпълнителен директор на компанията.

Хефнър, който с копринените си халати десетилетия наред олицетворява стила на "Плейбой", приел доводите, че в света на интернет и мобилните устройства, когато всеки тийнейджър има достъп до пълната с порнография световна мрежа, голите снимки не са нещо, което може да привлече купувачи. В списанието все още ще има жени в провокативни пози, но те вече няма да са напълно голи, допълва "Ню Йорк таймс". Изданието, прочуто със серии снимки като чисто голата Мерилин Монро, е принудено да направи промени, след като тиражът му намаля от 5.6 милиона бройки през 1975 г. до около 800 000 сега.

След първоначалния си успех "Плейбой" бе атакуван и от политическата десница за голотата в него, и от феминистките, обвиняващи го, че превръща жените единствено в обекти на сексуални желания. Друга новост е, че коментаторите в колонките за секс ще са жени, разказващи с ентусиазъм по тази тема, пише още "Ню Йорк таймс". Все още се обсъжда дали да отпадне прочутата голяма сгъната снимка в центъра на списанието. В историята си "Плейбой" е публикувало интервюта с Фидел Кастро, Мартин Лутър Кинг и Джон Ленън, както и множество статии, обсъждащи сериозни обществени теми. "Не ме разбирайте погрешно", казва Кори Джоунс за решението да се махнат голите снимки. "Знам, че 12-годишните момчета ще бъдат много разочаровани, но това е правилният ход."