Гаражните врати в „Антична Сердика“ били да не настинат работниците

200 души работят там, става течение, минусови температури, обясни министърът

Трите гаражни врати, монтирани в „Антична Сердика, които предизвикаха сериозни критики, са били сложени там, за да не настинат работниците. Това стана ясно от думите на министъра на културата Вежди Рашидов по време на парламентарния контрол. 200 души работят там, става течение, минусови температури – обясни той.

Скандалът с гаражните врати, които бяха премахнати два дни по-късно, не е първият около реставрацията на Ларгото, която дори през лятото временно беше спряна от ведомството. Несъществували арки бяха подготвени в проекта, а спор предизвика и използването на нови тухли в ремонта, както и самото надграждане. Министърът отговори на питане на депутата Слави Бинев за „неблаговидно изпълнение на проект "Античен културно-комуникационен комплекс "Сердика" и тенденцията към увеличаване на броя на несполучливи реставрационни проекти“.

Той определи въпроса като жълт и скастри депутатите, че се занимават с неща, от които не разбират. „Никой не може да ми каже как да изглежда пръстът на моя скулптура, не е професионално депутати да се намесват, непрофесионални хора да говорят за надграждане", обясни той. И припомни, че в „Антична Сердика“ се изпълнява проект на археолози, „за да усвоим едни европейски пари, та центърът на София да е интересен за хората“.

Рашидов подари на Бинев снимка на Колизуема, за да види „какви престъпления правят там италианците с "Итонг" (газобетонни блокчета - бел. ред.). „Там, където станахте архонт в „Санта Мария Маджоре“, също има бетон", аргументира се още той. Целият Помпей бил надграден.

Министърът припомни и общественото недоволство около ремонта на паметника „Цар Освободител“: „Беха напукани краката на коня и щеше да падне върху некой от мъдрите ни протестори и да убие някой човек, а днес спокойно да протестират, няма да падне коня“. Обобщи, че същото ще се случи и с Ларгото.

Вежди Рашидов смята, че е трябвало да получи похвали от депутатите, вместо упреци. „Къде бяхте будната гражданска съвест, когато три години там всичко беше в найлони и жабурняк. Плюхте ме за музея, а сега е най-хубавият в България (Квадрат 500 – бел. Ред.). Недейте, не е е честно да спираме работа“, завърши той.