Конкурсът за избор на туристическо лого - отново в задънена улица

В новия конкурс участваха над 150 предложения, от които бяха отсяти седем визии

Поредният избор на ново туристическо лого удари на камък, след като общественото жури, което оценяваше седемте стигнали до финала графични изображения, не успя да събере достатъчно гласове за нито от предложенията, пише mediapool.bg. Конкурсът се прекратява, няма да се разработва brand book за използване на логото на стойност 10 хил. лв. и засега няма яснота дали ще се обявява нов конкурс за лого, съобщиха от Министерството на туризма.

Новият опит за избор на туристическо лого идва след злополучното "яйца на очи", разработено през 2013 г. от "Обединение за бранд България" по общ проект за разработка на туристическия ни бранд срещу 1.6 млн. лв. от оперативната програма "Регионално развитие". То не бе харесано от обществото и не бе прието като официален туристически символ на страната ни. Продължи използването на старото с жълто-оранжевата роза, което обаче се счита за архаично и недостатъчно атрактивно.

В новия конкурс участваха над 150 предложения, от които бяха отсяти седем визии. Именно те бяха оценявани в четвъртък от 15-членното жури, съставено от представители на медиите, туристическия бранш, маркетолози и ПР експерти. Липсата на фаворит наложила два тайни гласувания.

При първия вот седем души от журито са се въздържали от избор, седем гласа са били дадени за вариант едно, който е изцяло типографски и залага на шрифтовата символика в изписването на името България, а един глас за шестия предложен логотип с изображение на лъв.

Това наложи втори тур на гласуване, при което шест от членовете на журито подкрепиха първото предложение, а останалите деветима се въздържаха от гласуване. В рамките на заседанието са били представени и данните от публичен вот на сайта на министерството, според което над 751 от гласувалите също подкрепят Вариант 1.

В широкото жури за избор на лого участваха представители на медиите, бизнеса, маркетинг и комуникационни специалисти, като част от тях бяха избрани чрез жребий в присъствието на нотариус. От подадените общо 21 кандидатури от представители на туристически сдружения и организации бяха изтеглени Жени Славова от "Феста Холдинг", Христо Янев от Българска асоциация за алтернативен туризъм и Валентина Лулева от Асоциацията на българските авиокомпании. От името на медиите гласуваха журналистите Дамян Петров от БНТ, Кирил Вълчев от Дарик Радио, Лора Горавска от сп. "Икономика" и Зорка Милева от Портал "България“.

Сред поканените за участие в широкото жури бяха и Даниела Константинова от Българската асоциация на ПР агенциите, проф. д-р Стоян Маринов преподавател по туризъм в Икономическия университет във Варна, двама представители на Българската асоциация по маркетинг – проф. Веселин Благоев, председател на асоциацията и проф. Боян Дуранкев неин член, както и двама представители на Българската асоциация на комуникационните агенции – Велина Маврудиева и Десислава Олованова. Председател на журито бе директорът на дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ на Министерството на туризма Албена Методиева, а сред членовете на журито бе и експертът от същата дирекция Златка Илкова.