Хванаха в крачка "Виваком" - мамила клиентите с цената на SMS-ите

Заради нелоялната практика фирмата е глобена с едва 2 000 лева

Телекомуникационната компания БТК - с търговско наименование “Виваком”, е лъгала свои клиенти, че ще таксува изпратените кратки съобщения в мрежата си на преференциална цена, но всъщност клиентите са заплащали всеки SMS на нормална тарифа. 

Това става ясно от решение на Върховния административен съд по решение на Комисията за защита на потребителите. Заради нелоялната практика фирмата е глобена с едва 2 000 лева.

Служители на телекомуникационното дружество са отправяли по телефона предложение към абонатите за сключване на договор за две услуги. Едната дава право на 200 безплатни минути към всички оператори, а другата – срещу допълнителната сума от 2.90 лв. на месец кратките текстови съобщения да се таксуват по 1 стотинка. Впоследствие на клиентите е изпращан по пощата договор, в който е била включена само услугата 200 безплатни минути.

Потребителите разбират, че втората услуга – изпращане на кратки текстови съобщения за 1 стотинка, не е била предоставяна при уговорените устно условия едва когато получат първата си месечна фактура и установят, че всеки SMS е таксуван по редовния тарифен план на телекома, обясняват от КЗП.

ВАС е забранила на “Виваком” да прилага практиката в бъдеще.