Съюзът на автосервизите против чиповете от техническия преглед: 15 милиона ще отидат в джоба на някого

Очакваме всички сервизи-фантоми да бъдат извадени на бял свят, заяви Юли Атев

Юли Атев

Юли Атев

Председателят на Съюза на автосервизите Юли Атев заяви днес пред БНР, че новите идеи за промени, свързани с техническите прегледи, са неефективни и напълно излишни.

Те предвиждат стикерът за годишен технически преглед на МПС-тата да има чип с информация за техническото и екологично състояние на автомобила и да позволява дистанционен контрол дали колата отговаря на всички изисквания. Предвижда се и въвеждането на цветни стикери за степента, с която автомобилът замърсява околната среда.

Председателят на Съюза на автосервизите Юли Атев смята това за излишно оскъпяване, а посочи още, че „чиповете могат да бъдат манипулирани“.

„Вече всичко е измислено, защо трябва да се слагат някакви стикери, да се оскъпява и да се насочват някакви парични средства към някого?“, каза той по БНР.

„На практика, ако ги вържат в общ сървър - годишни технически прегледи, тогава контролиращите органи, когато прочетат номера на колата, ще знаят дали тази кола има застраховка, с какво замърсяване е, дали е минала годишен технически преглед… Всичко останало е излишно. Тези чипове могат да бъдат манипулирани. Това оскъпява и е просто безсмислено. Да кажем, 5 милиона автомобила по 3 лева за един чип - това са един 15 милиона, които ще отидат при някого, който ще произвежда чиповете“, каза Юли Атев.

До края на месеца се очаква новият проектозакон за превозните средства да бъде пуснат за публично обсъждане. Той би трябвало да регламентира и дейността на автосервизите и искания от тях регистрационен режим.

„Очакваме всички тези сервизи-фантоми да бъдат извадени на бял свят. На този етап, когато стане едно ПТП, от КАТ казват превишена скорост или неспазване на дистанция, но никой не повдига въпроса, че този автомобил може да е направил ПТП, защото е ремонтиран от хора, които нямат квалификация и не разбират от това“, каза Юли Атев.

Според него трябва за има законова основа за намеса на контролните органи, защото сега, когато се подаде сигнал, че някой прави някакви ремонти по автомобилите, всички органи вдигат ръце и казват, че нямат правомощията да се преборят с това.

„Оказва се, че ежедневно хора, които нямат квалификация, ремонтират автомобилите си и тези автомобили в следващия момент са обществено опасни на пътя“, каза още Атев.