АПИ: Разполагаме с всички документи, доказващи изпълнението на поръчката за "Марица"

Платени са действително изпълнени строителни работи, което е изрично удостоверено от всеки от участниците

След тридневни скандали и обвинения по телевизеонните студия между замесените лица, Агенция "Пътна инфраструктура" излезе с официална позиция за договора за 51 млн. лв., подписан с "Пътнища Пловдив" за допълнителни дейности по изграждането на лот 1 от магистрала "Струма".

"Въпросната процедура е резултат от възникнала необходимост от извършване на допълнителни строителни работи, за което, агенцията е сигнализирана от изпълнителя на договора за допълнително проектиране и строителство– италианското дружество „Кооператива Муратори & Чементисти – Чи.Ем.Чи. ди Равенна”. Този основен договор е на стойност 159,7 млн. лв., а допълнителния, сключен с „Пътища Пловдив“ е на стойност 51,3 млн. лв.", обясняват от АПИ.

"Държим да отбележим, че необходимостта от провеждане на процедурата за допълнителните строителни работи е резултат от редица проверки извършени от възложителя и независима строителна лаборатория.

Процедурата по възлагане на обществена поръчка е проведена по най-публичния и прозрачен ред, предвиден в Закона за обществените поръчки – чрез открита процедура. Контрол за законосъобразност на тази процедура е осъществен от Агенцията по обществените поръчки. В окончателния доклад не са констатирани несъответствия със закона

 При процедури от този тип не може да има количествена сметка, определяща точния вид на работите с количества и единични цени за тях. Видовете работи се определят едва след изготвянето на необходимия проект. Всичко това е в съответствие с разпоредбите, както на Закона за устройство на територията, така и на Закона за обществените поръчки, в съответствие с които е проведена и възложена обществената поръчка.

Разполагаме с всички документи, доказващи изпълнението на възложените работи. Платени са действително изпълнени строителни работи, което е изрично удостоверено от всеки от участниците в строителния процес, като строителен и авторски надзор на обекта, впоследствие от представители на възложителя и органите на ДНСК с въвеждането на строежа в експлоатация", категорични са от АПИ.