Министърът: Разпоредил съм проверка на всички училища, в които има голям брой записани ученици редовно и задочно

В някои случаи назначаването на нов директор помага, в други – не, защото учениците са много трудни

Образователният министър Красимир Вълчев

Образователният министър Красимир Вълчев

Разпоредил съм проверка на всички училища, в които има голям брой записани ученици редовно и задочно, за да се види дали са източвани пари.  В Бяла става въпрос за над 1,2 млн. лева бюджет. Такива практики могат да се пресекат само със стимули и контрол. Това заяви образователният министър Красимир Вълчев след поредния скандален случай – за фиктивно отчитани ученици в Бяла, Русенско. 

Така се усвояват пари на принципа парите следват ученика.

За нас не е тайна, че има ученици от уязвими групи, които трудно се задържат в системата, каза още образователният министър. Той посочи, че е много важна ролята на директора и уточни, че при случаи като тези в Бяла моментално се уволнява директорът. В някои случаи назначаването на нов директор помага, в други – не, защото учениците са много трудни, продължи Вълчев. По думите му, много от тях не са ходили в живота си на детска градина, не знаят български и това препятства изключително интеграцията.

Сформирали сме мобилни групи, пращаме ги на място за проверка, като не им казваме допреди да тръгнат къде отиват, за да не изтече информация, разказа министърът. Той отрече, че в МОН е имало сигнал за случващото се в Бяла. Допускаме, че понякога не реагират механизмите на регионално, на областно ниво, каза Вълчев.

Екипите на МОН върнали 17 297 деца и ученици отново в образователната система 17 297 деца са записани отново в образователната система и посещават детска градина или училище, в следствие на работата на екипите п... Прочети повече Ще обсъдим като изискване да има по-голяма продължителност на съхранение на видеозаписите, които се правят при изпити. Има 2500 училища, трудно е да се осъществи контрол, заяви Вълчев, като същевременно добави, че въпреки това имало контрол по време на изпити, за да не се преписва.