Николина Ангелкова: Европредседателството е възможност да рекламираме България

Министерството на туризма е предвидило 6 ключови събития за този период, свързани с туризма

Николина Ангелкова

Николина Ангелкова

Председателството на България на Съвета на ЕС от началото на 2018 г. е изключително важно за популяризиране на страната ни. Нашата държава ще има възможността да задава посоката на голямата европейска политическа сцена и да е в центъра на вниманието през годината. Това заяви министърът на туризма Николина Ангелкова пред медии в Пловдив, съобщиха от пресцентъра на Министерството на туризма. 

Тя посочи, че Министерството на туризма е предвидило 6 ключови събития за този период, свързани със сектора. Сред тях са среща на високо ниво по темата туризъм и икономически растеж, кръгла маса за дигиталната трансформация, среща във Варна на страните членки на Организацията за Черноморско икономическо сътрудничество, кръгла маса за културния туризъм във В. Търново и др. Отделно в календара за национална туристическа реклама всички събития ще бъдат брандирани с логото на председателството, поясни Николина Ангелкова. Министерството участва съвместно с фондация „Пловдив - Европейска столица на културата 2019 г.“ в подготовката на това голямо събитие, като популяризира града и региона и насочва вниманието към него на всички големи прояви. 

Максимално сме разширили обсега на проявите не само в ЕС, но и съвместно със Световната организация по туризъм, за да покажем това, което имаме като туристическа дестинация, каза министърът. Пловдив е във фокуса в разработените от министерството културно-исторически дестинации и попада в „Българска архитектура и занаятчийство“, чиито обекти и забележителности привличат все повече туристи от страната и чужбина. Регионът е включен и в новата Карта на инвестиционните проекти в туризма на България, която министерството подготви наскоро. 

Продължаваме да надграждаме също и онлайн Регистъра на туристическите атракции с регистър на фестивалите, в който ще влязат характерни за Пловдив събития. Между тях е и станалото много популярно „Дефиле на младото вино“ в Стария град. Така насърчаваме интереса на бизнеса и редица организации не само към столицата, но и към други градове. Например Германо- Българската индустриално-търговска камара ще организира свои инициативи в Пловдив, за да го подпомогне като европейска столица на културата. Европредседателството ни дава възможност да инициираме много дискусии и дебати в полза на цялото общество, заключи министър Ангелкова.