„Великолепната петорка“ дава старт на кампанията „Месец на театъра“

Пет от най-добрите български театри се обединяват в кампанията „Месец на театъра” на LoveTheater.bg. Преди три година старт на кампанията дадоха Театър „Българска армия“, Театър „София“, Малък градски театър „Зад канала“ и  Младежки театър „Николай Бинев“. Тази година към нея се присъединява и Народен театър „Иван Вазов“. 

Кампанията започва днес 27 март  - Международният ден на театъра. Тя е послание към публиката, като основната й цел е  да се покаже, че Международният празник на театъра не е само един ден в година, че трябва да си създаваме поводи да стъпваме в храма на Мелпомена всеки ден.
В рамките на „Месеца на театъра“ 2017  стартира и проектът за създаване и разпространяване на „Кодекс на театралния зрител“. Той ще се отнася до етикет за облекло, използване на мобилни телефони, говорене, ядене и пиене в залата. 

„Идеята на проекта е в рамките на кампанията да стартираме изготвянето на кодекса, а по-късно към него да се включат и още театри, за да можем да заедно да повлияем върху възпитанието на зрителите“, казват представители на театрите-партньори.

Освен това през „Месец на театъра“ 2017 е предвидена инициативата „Колкото повече, толкова повече – театър“. В рамките на кампанията всеки, който посети поне две постановки в два различни театъра, включили се в „Месец на театъра“, ще получи подарък – двойна покана за избрана от него постановка от репертоара на един от двата театъра през месец май, до изчерпване на местата. Закупените билети трябва да бъдат представени по време на закриващото кампанията парти.

В рамките на тазгодишното издание отново ще се проведе вече традиционният конкурс за есе на тема „Ролята на зрителя в театъра днес“. Организаторите са избрали това мото на конкурса с идеята да провокират у хората въпроса - загубило ли е това изкуство уважението на публиката. 

Всички желаещи могат да изпратят своите текстове до 17 април на имейл konkurs@lovetheater.bg. Авторът на най-доброто есе ще получи едномесечен безплатен курс по избор в сферата на киното и театъра, чийто организатор е UpGrade U. Есетата, които ще бъдат класирани на второ и трето място, също ще имат възможност за еднократно посещение. Наградата за трите най-добри есета е обиколка зад кулисите на театър, която е част от кампанията.
Досега се реализираха вече две успешни кампании, през които се публикуваха любопитни материали за театралния живот у нас и се проведоха събития, които да увеличат интереса към театралното изкуство.