Ани Владимирова: В началната училищна възраст е рано за въвеждане на джендър понятия

За да стигне до тези проблеми човек трябва да може да ги осъзнае и разбере

Снимка: БТВ

Снимка: БТВ

Няма опасност неправителствени организации да "бродят" в училища и детски градини и да разпространяват каквото и да е било, защото Министерство на образованието разрешава учебните програми, това каза пред БТВ психолога Ани Владимирова.

Според психологията предучилищната и началната училищна възраст е ранна за въвеждането на джендър понятия. Потребността да се опознае света е тази, която води интерес на децата. 

"Да го вкарваме в една посока на интереси, за които то не е съзряло и от които не се интересува и не пита, е подвеждащо", смята експертът.

Владимирова смята, че се наблюдава смесване на понятия. По думите й в нашата наука има понятие сексуална идентичност, която се уточнява във възрастта на половото съзряване и пубертета и понятието социална роля, като под това ние разбираме ролята на майка, на професионалист, на сестра, на приятел и т.н., това са различните социални роли.

Разтейки децата се запознават както със социалната си роля и идентичност, така и със сексуалната.

"В предучилищна възраст децата играят социални роли – на лекарки, на майки, на учителки. Целта е да се ориентират в света на възрастните и да категоризират тези роли, за да се справят. Това е нормата, това са популярните роли, в които ние влизаме", обясни Ани Владимирова.

По думите й, ако в тази възраст, когато детето изгражда представите си, вкараме изключения, каквито са различните отклонения под формата на малки групи хора с различна идентичност, това ще попречи на категоризацията и ще обърка представите на децата.

В началната училищна възраст основното, на което се учат децата е да учат. За да имат знания и сигурност в света на възрастните, на родителите си. Този свят трябва да се познава без изключенията, каза психологът и даде пример:

"Много често при нас в кабинета идват деца, които имат тревожни състояния, включително и депресивни. Понякога след търсене под формата на игрова терапия, различни методики, които ние учим, се разбира, че тези деца, които не са имали физическата, емоционалната и психическа зрялост, са попаднали примерно по време на почивка на някой некодиран порноканал, докато родителите са били някъде и са се шокирали от това, което са видели. Неразбрали за това родителите са пропуснали една тежка симптоматика”.

Човек, за да стигне до тези проблеми и да може да ги осъзнае, да ги разбере, трябва да стигне до някаква степен на развитие на личността, на съзряване на тялото и на осъзнаване на егото.

"Тази възраст за мен е ранна за въвеждане на такива понятия", заключи тя.